نظر ٣ كارشناس درباره صحنه هاى چالشى داورى پرسپوليس - آلومينيوم-راهبرد معاصر

نظر ٣ كارشناس درباره صحنه هاى چالشى داورى پرسپوليس - آلومينيوم

کارشناس داوری فوتبال ایران عملکرد داوران دیدار پرسپولیس و آلومینیوم را بررسی کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 19
کد خبر: ۱۲۲۷۳۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ ابراهیم میرزابیگی درباره قضاوت پیام حیدری در دیدار پرسپولیس و آلومینیوم، اظهار داشت: قضاوت داوران در این بازی در کل خوب بود. مهمترین صحنه داوری روی گل اول پرسپولیس بود که شائبه آفساید وجود داشت. بازیکن پاس‌دهنده در هنگام پاس و بازیکن دریافت کننده همزمان در تصویر مشخص نیستند. باید به تصمیم کمک داور اعتماد کنیم ولی با این وجود احتمال اینکه این صحنه آفساید باشد، خیلی کم است. فکر می‌کنم در این صحنه آفسایدی رقم نخورد و باید تصمیم کمک داور را تایید کنیم.


وی درباره دیگر صحنه‌های مشکوک این بازی عنوان کرد: داور باید در دقیقه 10 به بازیکن آلومینیوم کارت زرد نشان می‌داد. همچنین گلی که وحید امیری در دقیقه 15 زد، به دلیل آفساید، به درستی مردود اعلام شد. در نیمه دوم نیز خطایی روی خط محوطه جریمه روی مهدی ترابی رقم خورد ولی پیش از این صحنه به درستی اعلام آفساید شد.


میرزابیگی درباره صحنه آفسایدی که در دقیقه 39 برای آلومینیوم گرفته و منجر به اعتراض شدید رسول خطیبی شد، تصریح کرد: در این صحنه کمک داور دوم عجله و اشتباه کرد و آفساید به اشتباه گرفته شد، آن هم در حالی که مهاجم آلومینیوم در موقعیت تک به تک قرار گرفته بود و یک موقعیت گل برای این تیم از دست رفت.


این کارشناس داوری درباره گل دوم پرسپولیس عنوان کرد: در صحنه گل بازیکن پرسپولیس در درون دروازه افتاده بود و به دلیل اینکه هیچ دخالتی در روند بازی نداشت، گلی که به ثمر رسید سالم بود و مشکلی نداشت.

***

نوید مظفری در مورد داوری دیدار پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: در دقیقه 16 گل وحید امیری به درستی آفساید اعلام شد.


وی افزود: اما در دقیقه 39 آفسایدی که از بایرامی بازیکن تیم آلومینیوم گرفته شد خیلی اشتباه بود. او اصلا در آفساید قرار نداشت.


کارشناس در مورد اعتراضات سرمربی آلومینیوم و کارت زردی که داور به او داد گفت: در کل داوران چهارم ما به جای اینکه آرام کننده بازی باشند، طور دیگری رفتار می‌کنند. آن‌ها فقط داور وسط را صدا می‌زنند و او هم مجبور می‌شود بیاید و اخطار بدهد. داور چهارم باید پیشگیری کننده و عامل آرامش بازی باشد ولی فقط دنبال این هستند که داور وسط بیاید و اخطار بدهد.


مظفری در مورد صحنه درگیری بازیکنان دو تیم در دقیقه 59 و خطایی که پرسپولیسی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند، عنوان کرد: در این صحنه ابتدا بازیکن پرسپولیس در آفساید بود که کمک داور به درستی پرچم زد.


وی در خصوص گل اول پرسپولیس که مشکوک به آفساید بود، گفت: این صحنه مشکوک بود ولی روی این تصاویر موجود نمی‌توان نظر داد.

***

جعفر خوشرو معتقد است حیدری قضاوت بدون اشتباهی را در بازی پرسپولیس و آلومینیوم داشته است.


جعفر خوشرو، کارشناس داوری در گفت‌وگو با ایسنا درباره داوری دیدار پرسپولیس و آلومینیوم اراک اظهار کرد: داوری این دیدار مشکل خاصی نداشت و پیام حیدری قضاوت خوبی را پشت سر گذاشت. جای‌گیری‌ها و حرکات او به موقع بود و تصیمات درستی گرفت.


او ادامه داد: در دقیقه ۳۸، کمک داور آفسایدی را از بایرامی اعلام کرد که درست بود و مهاجم آلومینیوم در آفساید بود. هر دو گل پرسپولیس آفساید نبود و سالم به ثمر رسید زیرا بازیکنانی که در منطقه آفساید قرار داشتند، تاثیری در جریان بازی نداشتند و طبق قوانین جدید، قانون آفساید شامل این موارد نمی‌شود./ فارس، تسنیم، ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده